Tips en advies voor joggers

Er zijn veel redenen om te lopen: het maakt je hoofd leeg na een drukke dag. Je krijgt er soepele spieren van. Je conditie wordt tiptop en je lijn vraagt om een maatje minder. Toch komt die conditie er niet van vandaag op morgen: je hebt goed doordachte trainingsschema’s nodig. En advies van de experts. Je vindt het hier allemaal bij Sporta.  

Download de basistraining 

en bouw je conditie stapsgewijs op


DOWNLOAD     

loopschema 5km

Doel: in 10 weken 5km kunnen lopen

DOWNLOAD  ←  

loopschema 10km

Doel: in 10 weken 10km kunnen lopen

voorkomen is beter dan genezen

Joggen of hardlopen is de snelste weg naar een topconditie. Toch is het opletten geblazen, want voor je het weet, raak je geblesseerd. Reken daarom op de preventietips van Sporta, voor beginners en ervaren lopers.  

Naar de preventieoefeningen

Sportieve voornemens?

Zeker Sporten helpt je op weg met de nodige expertise en inspiratie

Bij de sportarts: Steken en krampen tijdens het sporten

Bij de sportarts: Tom Teulingkx vertelt je meer over steken en krampen tijdens het sporten.

Training Joggen Preventie

Deel 1: Guido Everaert bereidt zich voor op zijn eerste marathon

Geef mij het rustige ritme van mijn stappen. Ja, ik tel ze soms.Geef mij het geruststellend geluid van de Strava-stem die…

Training Joggen

Bij de sportarts: De meest voorkomende loopblessures

Bij de sportarts: Tom Teulingkx vertelt je meer over de meest voorkomende loopblessures.

Training Joggen Gezondheid

De snelste en duurzaamste manier naar meer kilometers

Je zou bovenstaande titel waarschijnlijk niet letterlijk typen in een google search. Maar geef toe, we herkennen ons er…

Joggen Training
DUIK IN ONZE SPORTBLOG

Hé, loop je mee?

Ontdek alle loopevenementen!

ZEKER SPORTEN LID? HAAL DAN SNEL WAT EXTRA SPORT-MATERIAAL MET JE KORTING BIJ DECATHLON