Bij de sportarts: Wat betekent lage rugpijn?

60-90% van de bevolking krijgt vroeg of laat last van lage rugpijn. Meestal is dit niet zorgwekkend en gaat deze vanzelf weer over. Maar er zijn zaken die het ook ergers kunnen maken zoals: Overgewicht, stress, zware arbeid, lang autorijden, rug veel draaien en buigen.

Wat kun je doen om rugpijn te vermijden?


Blijf bewegen en probeer meermaals per week te sporten. Wandelen, joggen, fietsen en zwemmen zijn uitstekend tegen de rugpijn. Is de pijn te erg? Hou het dan op wandelen of zwemmen maar blijf sporten. 

Drink heel de dag water. Dit is sowieso gezond maar het verplicht je ook om recht te staan als je moet gaan plassen. 

• Zit op een platte stoel met rechte rugleuning en armleuningen die je helpen om op te staan. Vermijd ook om langer dan 15 minuten stil te zitten.

• Is je rugpijn na een maand niet weg? Ga dan naar je dokter. Hij kan je doorverwijzen naar een kinesist voor ondersteunende oefeningen. 


                                                                                                                   

lees ook

Sporten op de mooiste herfstspots

Wij bij Zeker Sporten vinden sporten in de natuur geweldig. Wij selecteerden voor jullie de beste herfstspots om te sporten.

Joggen Fietsen Rolschaatsen Wandelen Training

Bij de sportarts: Wat betekent lage rugpijn?

Bij de sportarts: Heb jij ook wel eens last van lage rugpijn? Sportarts Tom Teulingkx legt je uit wat je eraan kan doen.

Preventie Gezondheid

Bij de sportarts: Sporten bij verkoudheid of koorts?

Bij de sportarts: wat als je jezelf niet ziek voelt? Mag je dan sporten?

Gezondheid Joggen Fietsen Wandelen Zwemmen

Bij de sportarts: lopen & sporten tijdens de zwangerschap

Bij de sportarts: blijven bewegen tijdens de zwangerschap is belangrijk voor het herstel na de bevalling

Gezondheid Joggen Fietsen Zwemmen Wandelen