Bij de sportarts: lopen & sporten tijdens de zwangerschap

Tijdens je zwangerschap hoef je niet te stoppen met sporten. Het is zelfs belangrijk om actief te blijven tijdens deze periode, zelfs als je hoogzwanger bent. Zwemmen, wandelen of fietsen zijn  ideale activiteiten om je lichaam tijdens deze periode fit te houden. Fit blijven tijdens de zwangerschap zorgt ervoor dat je lichaam minder tijd nodig heeft om te herstellen en het helpt ook om gewichtstoename binnen de perken te houden. 

Blijven sporten heeft ook mentale voordelen. Niet alle zwangere vrouwen leven op een wolk. Een kind verwachten kan extra stress meebrengen door slaapgebrek, hormonale schommelingen, relationele of seksuele problemen, lichamelijke veranderingen, angst voor de toekomst en allerlei praktische beslommeringen. Bewegen en sporten kan helpen om mentaal sterk te blijven.


                                                                                                                   

lees ook

Sporten op de mooiste herfstspots

Wij bij Zeker Sporten vinden sporten in de natuur geweldig. Wij selecteerden voor jullie de beste herfstspots om te sporten.

Joggen Fietsen Rolschaatsen Wandelen Training

Bij de sportarts: Wat betekent lage rugpijn?

Bij de sportarts: Heb jij ook wel eens last van lage rugpijn? Sportarts Tom Teulingkx legt je uit wat je eraan kan doen.

Preventie Gezondheid

Bij de sportarts: Sporten bij verkoudheid of koorts?

Bij de sportarts: wat als je jezelf niet ziek voelt? Mag je dan sporten?

Gezondheid Joggen Fietsen Wandelen Zwemmen

Bij de sportarts: lopen & sporten tijdens de zwangerschap

Bij de sportarts: blijven bewegen tijdens de zwangerschap is belangrijk voor het herstel na de bevalling

Gezondheid Joggen Fietsen Zwemmen Wandelen