Bij de sportarts: hervallen is de ergste blessure

Na een blessure is het goed om zo snel mogelijk te starten met een revalidatietraject. Dit kan onder begeleiding van een sportarts of kinesisttherapeut. Een revalidatie lost het probleem op en verkleint ook het risico dat de blessure terugkomt. Essentieel want hervallen is zowel lichamelijk als mentaal extra zwaar voor een sporter. Dat wil je absoluut vermijden. Door de oefeningen te doen die je worden voorgeschreven, maak je de weefsels sterker dan ze vóór de blessure waren! Dat moet in elk geval het doel zijn.

Het is belangrijk in het herstel dat je jezelf genoeg tijd gunt alvorens je de draad van vroeger weer opneemt. Revalidatieoefeningen uitvoeren is nog wat anders dan weer normaal kunnen trainen of opnieuw deelnemen aan belastende wedstrijden. Wees geduldig en volg het advies van je dokter of kinesisttherapeut. Te snel weer beginnen verhoogt natuurlijk de kans op herval en het wordt steeds lastiger om volledig te herstellen.

Revalidatie is voor vele kinderen een moeilijk gegeven. Ze zijn vaak nog minder geduldig dan volwassenen. Maar met een goede communicatie tussen de arts/kine en de trainer, eventueel via een beknopt schriftelijk advies, is het perfect mogelijk een kind het gevoel te geven dat hij of zij er terug bijhoort.


                                                                                                                   

lees ook

Sporten op de mooiste herfstspots

Wij bij Zeker Sporten vinden sporten in de natuur geweldig. Wij selecteerden voor jullie de beste herfstspots om te sporten.

Joggen Fietsen Rolschaatsen Wandelen Training

Bij de sportarts: Wat betekent lage rugpijn?

Bij de sportarts: Heb jij ook wel eens last van lage rugpijn? Sportarts Tom Teulingkx legt je uit wat je eraan kan doen.

Preventie Gezondheid

Bij de sportarts: Sporten bij verkoudheid of koorts?

Bij de sportarts: wat als je jezelf niet ziek voelt? Mag je dan sporten?

Gezondheid Joggen Fietsen Wandelen Zwemmen

Bij de sportarts: lopen & sporten tijdens de zwangerschap

Bij de sportarts: blijven bewegen tijdens de zwangerschap is belangrijk voor het herstel na de bevalling

Gezondheid Joggen Fietsen Zwemmen Wandelen